Úvodní stránka » 1.Třída - KOŤÁTKA

ŠKOLNÍ ROK: 2018/2019

Ve třídě KOŤÁTEK je zapsáno 25  dětí  ve věku 2 - 4 let.   

 Na děti se zde těší:

                                                                 

                 Zuzana Švecová    Martina Žítková    Adéla Mašková    Bc.Štefanie Plešingerová,DiS.

                                 učitelka                   učitelka                   chůva                     ředitelka 

                           


Ranní  přivítání

Bum, bum, ratata,

my jsme hravá koťata.

Jako z vody rosteme 

hezký den si přejeme.


LISTOPAD 2018

Podtéma: Sluníčko sleduje,jak tělo funguje

(12.-16.11.2018)

 

Svým tvořením pomáháme, radost velkou uděláme.

Reagujeme na prosbu ze sociální sítě – paní Jiřinka z domova pro seniory v Krnově si přeje od Ježíška obrázky od dětí, Vaše děti jí jeden krásný společný obraz vytvoří. Vedeme tak děti k pomoci druhým i ke vzájemné spolupráci.

 

Budeme se opět hýbat, svoje těla používat: 

Pohybová písnička – „Hlava ramena“ 

Pohybová písničkaTlesky plesky – koordinace pohybů rukou, nohou, těla BOZ – dostatečný prostor

Hra „Štronzo“ - společná hra. Děti se volně pohybují na hudbu, pokud hudba přestane hrát, děti se musí ihned zastavit, ani se nehnout.

Opakování oblíbených pohybových básniček a písniček – řízeně i v průběhu dne (pro rozvoj jemné a hrubé motoriky): „Pavoučci“, „Ježek“, „Brambora“, „Myška tanečnice“, „Maluje sluníčko“, „Pyšný drak“, „Kalamajka“, „Cupy dupy u chalupy“ aj.

Rozvoj grafomotoriky – uvolňování zápěstí a ramenního kloubu, poznávání správného úchopu tužky – vytvoření obrysu hlavy, tzn. velké kruhy na svislé ploše

Masáž prstíků – rozvoj hmatového vnímání pomocí básničky

To je táta,

to je máma,

to je dědek,

to je bába,
to je vnouček, malý klouček.

 

Nové věci učíme se, o částech těla dozvíme se.

Části těla – ukázat, pojmenovat – naučit se základní pojmy. Hra: „Hledej na svém těle“ – děti mají za úkol najít na svém těle jmenovanou část

Počítání jednotlivých orgánů – při ukazování jednotlivých částí lidského těla počítáme např. dvě oči, jeden nos atd. (rozvoj předmatematických dovedností)

Sestavit obličej – rozvoj fantazie a tvořivosti – děti mají k dispozici obruč a různé stavebnice a sestavují obličej (dvě kostky – oči, šňůrka - pusa atd.)

Kimova hra na rozvoj zrakové paměti a soustředění – zapamatování si předmětů pomocí zraku

Hra „Hledej oko“ – v herně jsou „schované“ oči, které mají každé jinou barvu, děti musí najít dvě stejné oči.

JV chvilka – Artikulační cvičení  – „Pohádka o jazýčkovi“

                        Dechové cvičení – foukání brčkem do vody



Podtéma: ČÍM BUDU AŽ VYROSTU (29.10. – 2.11.2018)

Co se učíme :o)

Tento týden seznamujeme děti s různými druhy lidských činností, poznávání nářadí, hrajeme si na různá povolání.

Nezapomínáme na dostatečný pohyb dětí, na rozvoj grafomotoriky, řeči, pokračujeme v poznávání barev, vedeme děti k samostatnosti, ale také ke schopnosti říci si o pomoc. Podporujeme správné chování dětí k sobě navzájem a udržujeme pozitivní a přátelské klima ve třídě.

 

Příklady pohybových aktivit:

Hra: „Na sochaře“ - Děti se volně pohybují po třídě, na signál (např. bouchnutí do bubínku) se musí ihned zastavit, ani se nehnout. Motivace: Pan sochař vytváří sochy, sochař je nejprve paní učitelka, která bubínkem vytvoří sochy, poté může být sochařem také dítě.

Pohybové básničky „Kouzelník“ a „Voják“ (viz níže

Hra „Na kouzelníka“ - Kouzelník proměňuje děti v různá zvířátka (pejsky, kočičky, hady, kačenky, čápi, slony, medvědy, vlky, ptáky, žáby aj.)

Hra Na tanečníky“ - Tanec na písničku z CD „Popelář“

Hra „Na kuchaře“ - Grafomotorika - Hrajeme si na kuchaře, mícháme kaši v hrnci. Uvolňovací grafomotorické cvičení s básničkou „Vařila myšička kašičku“ (viz níže).

Hra „Na malíře“ - Grafomotorika – omalovánky různých povolání

 

Příklady dalších aktivit

Výtvarná činnost – Hra na výtvarníky - práce s temperovou barvou a s lepidlem – vyrábíme dýni

Rytmizace písničky Pekař peče housky (viz níže)

Gymnastika mluvidel- procvičování jazyka, rtů, mimických svalů pro správný vývoj řeči

Prohlížení kniha obrázků – rozvoj slovní zásoby dětí

 

Vařila myšiška kašičku – ke grafomotorickému cvičení

Vařila myšička kašičku
na zeleném rendlíčku.
Tomu dala, tomu nic;
tomu kousek, tomu víc.
A ten maličký?
Utíkal do komůrky na homolečky,
tam se napapal.

 

Pekař peče housky – k rytmickému cvičení

Pekař peče housky,
uždibuje kousky.
Pekařka mu pomáhá,
uždibují oba dva.

 

Voják – pohybová básnička

Voják hlídá na strži, pušku nosí na paži. (stojíme a zvedáme pravou a levou ruku)
Při cvičení s ní i běhá, (popoběhneme)
v blátě, v dešti k zemi lehá.(otočíme se a lehneme si na břicho)
Plazí se s ní k cíli, trvá mu to chvíli.
(plazíme se zpět)
Bez hluku a křiku stojí v jednom šiku. (vztyk a postavení se na původní místo)

 

Kouzelník – pohybová básnička

Kouzelník je kouzel znalý, (rukama děláme „čáry máry“)
Láry, fáry, had je tady, (rukou vlníme tak, že napodobujeme hada a při tom syčíme)
Z klobouku už leze ven,
my ho ale zaženem! (vytřepeme ruce, jako když hada odháníme a zavoláme "kšááá")


ŘÍJEN 2018

CO SE UČÍME:


Téma: Já jsem malý pořádníček (22.10. - 26.10. 2018)
- seznámení s částmi oblečení, péče o své oblečení (skládání, zapínání zipů a knoflíků, ukládání oblečení do skříněk), péče o hračky a pomůcky, ukládání na určené místo, seznámení s částmi dne

Malý brouček
Malý brouček spinkal v trávě,
probudil se dneska právě.
Protálhnul si nožičky,
hlavičku a ručičky,
pak si nazul bačkurky
a utíkal do školky.

Klubíčko
Motám, motám, klubíčko,
podívej se babičko.
Napravíme za krátko,
co vyvedlo koťátko.

Típ, típ
Típ, típ, típ,
vrabec vrabce štíp.
Poprali se na keříčku,
vytrhli si po peříčku.
Típ, típ, típ,
vrabec vrabce štíp.

Čáp ztratil čepičku

Čáp ztratil čepičku
měla barvu barvičku.. (barva)




Podtéma: Ježkova postýlka (15.-19.10.2018)

Pokračujeme v rozvoji hrubé, jemné motoriky, motoriky mluvidel i grafomotoriky (zařazujeme jógová cvičení, pohybové básničky i písničky, tanec, výtvarné činnosti, hry se stavebnicemi, s modelínou, s přírodninami, grafomotorické uvolňovací cviky a nácvik paprskovité linie, cvičení pro posilování svalstva úst i jazyka, která jsou důležitá pro budoucí správnou výslovnost všech hlásek)

Podporujeme rozvoj pozitivních vztahů mezi dětmi a snažíme se navozovat příjemnou, klidnou atmosféru pro psychickou pohodu dětí.

Příklady pohybových aktivit:

Pohybová básnička – „Ježčí rozcvička“ (viz níže)

Jógová cvičení – „Ježek“ a „Zajíc“ (popis cviku a jeho účinky - viz níže)

Cvičení na písničku „Podzimní ježkování“ (viz níže)

Grafomotorika – nácvik paprskovité linie na velké svislé ploše, motivace – obrázkem ježka (doděláváme bodliny ježkovi), st. děti – pokračují v nácviku také na pracovním listu - individuální činnost s dětmi)

Oromotorika mluvidel – cvičení na polohování a pohyblivost jazyka, rtů, tváří

Modelování ježečka – rozvoj jemné motoriky – pomůcky: modelína a nalámaná špejle

Cvičení s písničkou z CD – „V lese“ – schopnost napodobit pohyb dle učitelky 

Další aktivity pro správný rozvoj vašich dětí:

O rukavičce – motivační četba k tématu – CČČD

Prohlížení obrázků zvířat – didaktické obrázky, knihy

Společná hra: „Hra: „Tiše,tiše, ježek spí“

Seznámení s písničkou „Podzimní ježkování“ (viz níže) – použití drumbenů – bubnování rytmu písničky

Výtvarná činnost – omotávání vlny okolo ježka z kartonu (st. děti), obtisk ruky (vznikne ježek), dokreslení oka a lepení listů (ml. i st. děti)

Učíme se novou písničku:

Ježčí rozcvička

 

Doprovázíme básničku pohybem:

Leze ježek po trávníčku.

(lezeme počtyřech)

Leze ježek po lese.

(lezeme po čtyřech)

Když se blíží nebezpečí, bodlinami brání se.

(píchají prsty do vzduchu)

Když si vůbec neví rady,

(krčí rameny)

do klubíčka schoulí se.

(schoulí se do klubíčka)

 

Ježek (Vasjuásana) – jogové cvičení

Základní postavení: leh na zádech.

Přednožíme skrčmo, obejmeme rukama kolena a přitáhneme je co nejblíže k tělu

Výdech: předkloníme hlavu ke kolenům.

Nádech: vrátíme se do lehu.

Účinky: cvičením protahujeme svaly v bederní oblasti, posilujeme svaly krční a břišní, podporujeme pohyblivost křížokyčelního kloubu a funkci střev.

Zajíc (Šašankásana) – jogové cvičení

Základní postavení:

klek sedmo (vadžrásana).

Nádech: vzpažíme.

Výdech: zvolna se předkláníme, až se čelem opřeme o podložku a uvolníme celé tělo. V této poloze zůstaneme tak dlouho, jak je nám to příjemné a po tu dobu normálně dýcháme.

Nádech: vzpažíme a pomalu se vrátíme do základního postavení.

Varianta:po zaujmutí pozice přeneseme paže a položíme je podél nohou, dlaně vytočíme vzhůru.

Účinky: cvičením posilujeme a uvolňujeme záda, ramena i šíji. Toto cvičení přispívá ke správnému držení těla, příznivě působí na trávení. Také zklidňuje tělo i mysl a zlepšuje schopnost koncentrace.

 

Hra: „Tiše,tiše, ježek spí“

Popis hry – děti utvoří kruh. Uprostřed kruhu spí schoulený ježek – určené dítě.

Tiše, tiše ježek spí, ať ho nikdo nevzbudí.                                 (děti potichoučku říkají slova)

Já mám doma ovci, můžu dupat, jak chci.                                  (vytleskávání rytmu)

Já mám doma berana, můžu dupat do rána.                                (vydupávání rytmu)

Ježku, vstávej!                                                             (dítě uprostřed vyskočí)

 Dítě v úloze ježka se vystřídá a hra může znovu začít. Zpočátku říká text učitelka, později se přidávají i děti.

Varianta: uprostřed je ježek plyšový, popř. učitelka, protože se může stát, že nikdo nebude chtít být ježečkem.

 

 

Po celý týden mají děti dostatečný prostor pro spontánní hru, která je také důležitá pro správný vývoj dítěte. Společné aktivity jsou chvilkové a odpovídají schopnosti udržení pozornosti v tomto věku.


Podtéma: Listí žloutne, poletuje (8. 10. - 12. 10.)

- seznamování s jehličnatými a listnatými stromy a jejich plody, sběr plodů, hry s kaštany, žaludy, šiškami a listím 
Básničky :
Náš táta šel na houby
Náš táta šel na houby, 
jestli on tam zabloudí.
Nezabloudí, těšte se, 
on nám houby přinese.

Šnečku, šnečku
Šnečku, šnečku vystrč růžky, 
dám ti krejcar na tvarůžky, 
a trojníček na tabáček, 
bude z tebe hajdaláček. 
Písničky:
Měla babka 
Měla babka, čtyři jablka a dědoušek jen dvě,
dej mi babko, jedno jablko, budeme mít stejně.
Měl dědoušek, měl kožíšek a babička jubku.
Pojď babičko na mazurku, já si s tebou dupnu.

Vlaštovičko leť 
Vlaštovičko leť, už je na tě čas.
Listí žloutne, poletuje, 
po strništích vítr duje.
Bude brzy mráz. 



Podtéma: Podzimní zahrada (OVOCE) - 1.10. - 5.10.2018

-        seznámení s podzimními pracemi na zahradě, se zahradním nářadím, s některými druhy zeleniny, ovoce a jejich zpracováním, význam zeleniny a ovoce  ve stravě

S dětmi se zaměřujeme na rozvoj hrubé a jemné motoriky. K tomu nám pomáhají různé básničky, písničky, pohybové hry, motivační pomůcky, hudba. Vše probíhá formou hry a děti velmi dobře spolupracují, činnosti je baví.

 

Příklady pohybových aktivit:

  • Pohybová písnička – „Šel zahradník do zahrady“
  • Tancování na dětské písničky z CD
  • Cvičení s barevnými balonky (jablíčky)
  • Opakování pohybové básničky „Pavoučci“ (viz níže podtéma Podzim klepe na dveře)
  • Modelování jablíček – za pomocí modelovací hmoty tvoříme jablíčka (kuličky)
  • Grafomotorika – nácvik svislé čáry na velké svislé ploše
  • Slalom mezi šiškami - při pobytu na školní zahradě – varianta 2 – slalom se zahradním vozíčkem – do vozíčku naložíme šišky a převážíme je slalomem do kýble.
  • Volný, přirozený pohyb na školní zahradě – běhání (hra na honěnou), skákání), hry s balony (fotbal, házení, koulení), houpání, jízda na odrážedlech, manipulace s přírodninami, hry na písku.

 

Pohybová básnička: Jablíčko

Roste, roste stromeček,                         (Z podřepu se pomalu zvedáme.)

na stromečku kvíteček.                         (Zvedáme paže a roztáhneme je do široka. Dlaň

                                                                  otevřeme, prsty roztáhneme)

Až kvíteček odkvete,                             (Dlaně dáme v pěst a ruce klesají k hrudi.)

jablíčko z něj vyroste.                            (Před hrudníkem obkreslíme rukama kruh, jako

                                                                    bychom hladili pomyslné jablíčko.)

Pak jablíčko utrhneme,                         (Ve stoji vzpažíme a natahujeme ruce, jako

                                                                   bychom chtěli utrhnout jablíčko.)

mamince ho odneseme.                        (Chůze v kruhu.)

 

Učíme se novou písničku:

Písnička: Maluje sluníčko

Maluje sluníčko červené jablíčko,

červené kulaté, jablíčko je sladké.

Hop, hop, na jablíčko,

hop, hop, vyskočím.

Hop, hop, na jablíčko,

hop, hop, vyskočím.

 

Další aktivity pro správný rozvoj vašich dětí:

  • pozorujeme s dětmi jablíčka a hrušky a zkoumáme vlastnosti všemi smysly
  • Společně pečeme jablečný štrúdl
  • Pokračujeme v poznávání zelené barvy – během celého týdne se opět zaměřujeme na zelenou barvu
  • JV chvilka – „Červík v jablíčku“ – motivace papírovým jablíčkem (vystřiženým z čtvrtky), ze kterého vylézá červík - procvičení motoriky jazyka
  • Kolektivní práce – Jablečný strom – můžete si po dokončen prohlédnout na nástěnce naproti botám

  • Hra: „Máme se tu všichni rádi“ – v kruhu pohladit kamaráda, který sedí vedle

  • O jablůňce – motivační četba k tématu – Eduard Petiška, Martínkova čítanka - CČČD
  • Kompot – otisky rozpůlených jablek na vystřiženou čtvrtku ve tvaru sklenice
  • Poznávání určitých druhů ovoce, klást důraz na jeho význam pro tělo  – vzhledem k věku dětí – jablko, hruška, švestka

st. děti – individuálně s učitelkou u stolečku také další druhy dle obrázků

  • Pokus: Co se stane s jablíčkem, když ho rozpůlíme – oschne, změní barvu, zkazí se.
  • Pozorování měnící se přírody při pobytu venku.

 

Po celý týden mají děti dostatečný prostor pro spontánní hru, která je také důležitá pro správný vývoj dítěte. Společné aktivity jsou chvilkové a odpovídají schopnosti udržení pozornosti v tomto věku.



ZÁŘÍ 2018

PODTÉMA: Podzimní zahrada  - zelenina (24.-27.9.2018)

  • poznávání  a zpracování  zeleniny,význam  zeleniny pro zdraví

- formou her se seznamujeme s některými druhy  zeleniny

- děti si vyzkoušely na školní zahradě vykopat brambory, seznamovaly se se zahradním nářadím a prací na zahradě


Básnička:

Kutálí se ze dvora

takhle velká brambora.

Neviděla, neslyšela,

že na ní padá závora.

Kam koukáš ty závoro?

Na tebe ty bramboro.


Seznamujeme se s písničkami:

Šel zahradník do zahrady

Pod naším okýnkem

Ó hřebíčku zahradnický


  Podtéma: PODZIM KLEPE NA DVEŘE (17.-21.9.2018)

– ukázka z týdenního programu pro Vaše děti

-charakteristika podzimní přírody, výroba a pouštění draka (za větrného počasí), hraní s přírodninami, všímání si změn v přírodě, charakteristika podzimu, podzimního počasí.

 Pro děti v předškolním věku je velmi důležitý pohyb, proto mají při pobytu v MŠ možnost cvičit (pohybové motivační básničky, hry) i tančit (hudba s klavírem, reprodukovaná hudba). Zaměřujeme se na základní pohybové dovednosti. Za příznivého počasí, budeme co nejvíce na školní zahradě a hry, u kterých to jde, budeme s dětmi hrát venku. 

Budeme se učit poznávat zelenou barvu – během celého týdne se zaměříme na zelenou barvu, budeme ji pojmenovávat , hledat v herně, na zahradě, na oblečení

– ve čtvrtek 20.9.2018 , prosíme, dejte dětem na sebe něco zeleného.

Pohybová básnička - „Papírový drak“ – motivace – velký papírový drak

Podívejte milé děti,   (Postavíme se, zakloníme hlavu a ruce                                                                                

                                    dáme k očím, vyhlížíme draka.)

co tam na obloze tiše letí.  (Jednou rukou ukazujeme na papírového draka.)

Je to papírový drak, (Stoj rozkročný, vzpažíme. Po té ruce pomalu upažujeme

                                   a připažujeme ve tvaru papírového draka.)

vyletěl až do oblak.  (Upažíme, nakloníme tělo na jednu

                                   stranu a běháme na místě nebo v prostoru.)

Léta si to mezi mraky, (Provádíme stejný cvik, jen s úklonem na   druhou stranu.)

zamávejte na něj taky. (Zamáváme drakovi.) 

Hra „Na vítr“ – součástí rozvoje grafomotoriky, motivace papírovým drakem, drak je smutný, že nefouká vítr, s dětmi ho drakovi přivoláme – malý větříček (pohybujeme prsty), větší (použijeme ruce), největší (přidáváme trup).

 Cvičení s dračími ocásky – rozvoj obratnosti a úchopu rukou

– opakování pohybů dle paní učitelky – proplétání ocásků mezi nohama, pokládání a sbírání ocásků, přendávání ocásků z jedné ruky do druhé (před sebou, za zády, nad hlavou), uvolňování ramenního kloubu, zápěstí (mávání ocásky), aj. - pomůcky: dračí ocásky

 Dračí tanecpěstovat radost z pohybu

– volný tanec dětí na reprodukovanou hudbu – dětské písničky

 Rozvoj jemné motoriky

- činnosti s přírodninami (přendávání, osahávání, hra), motivace ke hře se stavebnicemi, motivační básnička „Pavoučci“

Pavoučci – sed s pokrčenými koleny, st. děti v tureckém sedu

Vidím lézt dva pavoučky,   (Prsty lezeme jako pavoučci od řísel na kolena.)

pomaličku na součky,

zvedají tam botičky,   (Zvedáme prstíky na kolínkách.)

kudy kam teď nožičky,

Do klubíčka se stulí,  (Na kolínkách prstíky v pěst.)

na záda se překulí,   (Stále na kolínkách přetočíme zaťaté ruce.)

pak natáhnou nožičky, (Natáhneme prsty, necháme je u sebe.)

protáhnou se celičký.   (Roztáhneme i prstíky.)

 Volný, přirozený pohyb na školní zahradě

běhání (hra na honěnou), skákání (namalované kameny na chodníku), hry s balony (fotbal, házení, koulení), houpání, jízda na odrážedlech, manipulace s přírodninami, hry na písku, pohyby zvířátek dle učitelky (dle písničky „U rybníka“ – žába, vrabec, kačenka, čáp), chůze s hadem, pouštění draka, pokud bude větrné počasí, hra s padákem aj.

- st. děti – hrabání listí (pokud už začne padat)

v  Děti velmi rády pracují s výtvarnými materiály, proto si tento týden společně vyrobíme velikého draka. Děti mají také možnost vybarvovat si omalovánky i malovat vlastní kresby.

Drak  - podpora grafomotorického cvičení (podklad draka tvoří „čmáranice“ voskovkami), podpora barevného cítění (práce s temperovými barvami), st. děti – práce s lepidlem (lepení očí, pusy, nosu, obočí, třásní)

v  Součástí předškolního vzdělávání je také rozvoj kognitivních funkcí: V tomto týdnu se zaměříme na rozvoj řeči, paměti, hudebního cítění, orientace v prostoru, zrakového vnímání a znalostí (přiměřeně k věku dětí). 

Seznámení dětí se základními znaky podzimu – fouká vítr, padá listí, pouštíme draky, prší – pomocí připraveného did. materiálu

Barevné představy a orientace v prostoru – začínáme s poznáváním základních barev - barvy pojmenovává učitelka, popř. starší děti, ml. děti pouze hledají stejnou barvičku - hra s dračími ocásky – pojmenování barev, hledání ocásků v prostoru, drak letí domů – domov je vyrobený z barevného papíru, který je barevně sladěný s ocáskem.

Písnička: „Vyletěl si pyšný drak“ – seznámení s písničkou – pouze první sloka. 

Gymnastika mluvidel – důležité pro rozvoj správné artikulace

- Drak = jazýček, pusinka je jeho domeček – Motivace: pohádka o „drakovi“ – drak bydlí v domečku, letí se podívat na oblohu (vypláznout jazyk směrem nahoru), letí se podívat, zda není na zemi bláto (vypláznutí směrem dolu), má radost (létá ze strany na stranu), jde uklidit v domečku (přejíždíme po zoubkách), hraje na schovávanou (děláme bouličky ve tvářích), protáhne se před spinkáním (vyleze, zaleze, vyleze, zaleze, vyleze) a jde spinkat (zaleze, odpočívá).

v  Po celý pobyt vašich dětí v MŠ se snažíme o individuální péči všem dětem, snažíme se plnit jejich aktuální potřeby (dle možností), snažíme se o jejich spokojenost, pokračujeme v adaptaci dětí na školkové prostředí, poskytujeme jim psychickou podporu, zajišťujeme pocit bezpečí, podporujeme kamarádské vztahy, upevňujeme hyg. návyky a rozvíjíme jejich samostatnost.              

 


Podtéma: Kamaráde, pojď si hrát, buď můj dobrý kamarád (10-14.9.2018)

    • postupná adaptace dětí, seznámení s novými kamarády, prohlubování kamarádských vztahů,   společenské hry (navázání kontaktu), prohlubovat sebeobsluhu (hygiena, stolování, oblékání, úklid hraček), začlenit se do třídy a zařadit se mezi své vrstevníky, respektovat jejich   rozdílné vlastnosti, schopnosti a dovednosti...

- děti jsou velice šikovné, začínáme postupně s denním rituálem - ranním pozdravem v kroužku a také se již některé děti zapojují do pohybových her

Na kouzelníka - pohybová hra

Učitelka bubnuje  a společně se s dětmi pohybuje do rytmu bubínku. Na slova:“Čáry máry fuk, ať jsou tady samé kočičky“ začne společně s dětmi napodobovat kočičky. Obměnami jsou různá zvířata: pejskové, hadi, opičky, sloni…Hravé dítě se bude rádo přizpůsobovat „kouzlům“.

Ranní rozcvička

Začínáme s denním rituálem – pravidelné ranní cvičení. Jednoduché cviky, ale musí být zábavné. Aby to děti bavilo vymýšlíme jednoduché příběhy...

Například: “Šel si tak chlapeček do lesa na procházku (chůze na místě), protože tam byla vysoká tráva, musel zvedat nohy hooodně vysoko (zvedání nohou vysoko) a bylo tam i roští a spousty větví, které musel odklánět rukama (pravou rukou půlkruh doprava a levou doleva). A protože to byl nebezpečný les, musel se pořád dívat pod nohy, jestli se tam neplazí nějaký had (sklonit hlavu dolů) a nahoru na nebe, jestli tam neletí nějaký velký pták, který by jej mohl unést do svého hnízda (zaklonit hlavu a dívat se nahoru)"... apod.

Pohádkou udržíme delší pozornost. Na každý den vymýšlíme jiný příběh.

Básnička s pohybem:

Tančila myška tančila,

až se jí hlavička točila.

Sedla si, zdřímla si,

ale jen málo,

poslyšte dětičky co se jí zdálo.

Že mašina takhle hučí: "Hůů, hůů",

že bičem práská kočí,

ptáčkové, že uletěli

a myšičku probudili.


Dětem se velice líbí písnička AUTO:

Tů, tů, tů, auto už je tu.

Pojeď mámo (táto, Nikolko, Tobíku...),

pojeď s námi, za chvíli jsme za horami.

Tů, tů, tů, auto  (táta, Nikolka, Tobík...) už je tu!


Seznamujeme se s lidovými písničkami:

Skákal pes

Kočka leze dírou


Básnička PACI, PACI:

Paci, paci, pacičky,

to jsou ruce ručičky

a tohle je mistička,

z které pije kočička.

Paci, paci, pacičky,

to jsou ruce ručičky

a tohle je lodička,

která vozí Pepíčka...


Básničky při mytí rukou:

To jsou ruce, to jsou dlaně,

mýdlo s vodou patří na ně

a po mýdle dobré jídlo

a po jídle zase mýdlo.


Voda, voda hodná je,

ručičky nám umyje.

Umyje i pusinku

a pocáká maminku.





Podtéma: Školka nás volá (3.-7.9.2018)

    • seznámení s režimem ve školce, poznávání budovy a prostředí mateřské školy, poznat svou značku a své místo, pomoc dětem s adaptací ve školce navazovat kontakty s dospělým, kterému je svěřeno do péče, překonat stud, komunikovat s ním vhodným způsobem, respektovat jej

Pohybová hra:

Kolo, kolo mlýnské,
za čtyři rýnské,
kolo se nám polámalo,
mnoho škody nadělalo,
udělalo bác!
Vezmeme si hoblík, pilku,
zahrajem si ještě chvilku.
Až to kolo spravíme,
táák se zatočíme.



INFORMACE Z PRVNÍHO DNE VE ŠKOLCE