Úvodní stránka » 3.Třída - ŠNEČCI

                                                                               

ŠKOLNÍ ROK: 2020/2021

Ve třídě ŠNEČKŮ je zapsáno 23 dětí 3 - 7 letých.

Na děti se zde těší :          

Petra Jedličková, DiS - učitelka

Marie Škorňová - učitelka 

Dominique Krupičková - asistent pedagoga 

Bc.Štefanie Plešingerová,DiS. - ředitelka

(zajišťuje nespací aktivity, v určité dny odpolední vých.vzd.) 

                         

SEZNAM TÉMAT PRO ŠKOLNÍ ROK 2020/2021  ZDE


Třídní pozdrav

Dobré ráno, dobrý den.

U šnečků si popřejem.

Pozdravíme kamarády,
máme se tu všichni rádi.

Nebudem se bouchat ani prát,

každý šneček je náš kamarád.


CO SE UČÍME

(DISTANČNÍ VÝUKA PRO NEPŘÍTOMNÉ A PŘEHLED TOHO CO SE UČÍME PRO PŘÍTOMNÉ)

  • rodiče mají možnost si pracovní listy vyzvednout u p. učitelek
  • určený den k vyzvedávání pracovních listů a jejich odevzdávání je: 

            PÁTEK od 12 – 16 hod.


LEDEN 2021

ZIMNÍ HRÁTKY  18. 1. 2021 – 22. 1. 2021 ZDE

Zem pod sněhem    11.1.-15.1.2021  ZDE

PŘÍBĚH HRAČEK (4. 1. 2021 – 8. 1. 2021) ZDE

PROSINEC 2020

Školkový ples 2020 u šnečků: video ZDE

KDYŽ ZAVONÍ CUKROVÍ 7.-22.12.2020 ZDE


LISTOPAD 2020

Témata:

Když chodí čert s Mikulášem (23.11. - 4.12.2020) ZDE

Tatínek a maminka, to je moje rodinka (16.-20.11.2020) ZDE

Čím budu až vyrostu   9.11.-13.11.2020    ZDE

Když kamarád stůně ( 2.-6.11.2020 ) ZDE


ŘÍJEN 2020

PROJEKT dopravní výchovy:

Mámo táto,. přesvědč mně, že jezdíme bezpečně ZDE

Integrovaný blok: Od rána až do večera

 -   Poznávání sociálního prostředí,v němž dítě žije-rodina a její funkce,členové rodiny a vztahy mezi nimi,seznámení s různými druhy lidských činností. Děti si prohloubí své znalosti o oblečení podle ročních období, procvičí si a upevní časové pojmy. Děti si osvojí poznatky o těle a jeho zdraví, dovednosti důležitých k podpoře zdraví a vytváření zdravých  životních návyků.


 Téma týdne: 19.10. - 23.10. - Já jsem malý pořádníček

- seznámení s částmi oblečení, péče o své oblečení (skládání, zavazování kliček, zapínání knoflíků, ukládání oblečení do skříněk), péče o hračky a pomůcky, ukládání na určené místo, seznámení s částmi dne, co děláme celý den
"PŘEDŠKOLÁCI" - pojmenovat a vytleskat slabiky předměty denní potřeby(sklenice,hřeben,pasta apod.),
                              - poznat stejné tvary (číslice 1 ,2 ,3  a vybarvit stejnou barvou - pracovní listy)

 Cvičení s gumou Máma pere 

Máma pere košilku,

vypere ji za chvilku.

Já jí ráda pomáhám,

taky hodně síly mám.

 Máma máchá košilku,

vymáchá ji za chvilku.

Máchá,máchá,cáky,cák,

umíme to taky tak.

 Máma ždímá košilku,

vyždímá ji za chvilku.

Ty se jenom nedívej,

taky trochu vyždímej.

 Máma věší košilku,

pověsí ji za chvilku.

Ukaž jak se natáhneš,jak vysoko dosáhneš.

Pohybová hra: reakce na signál: 

1. Na kluky a holčičky-učitelka má dva maňásky,kluka a holčičku:při vzpažení kluka se po třídě pohybují kluci,při vzpažení holky se pohybují děvčata.Je možné ukázat oba Maňásky současně.

2. DEN - NOC -pohotová reakce na změnu obrázku(slunce,měsíc)

3. cvičení s míčem - nácvik chytání a hodu míčem

 Učíme se básničku :

Rukavice

Mám dvě teplé rukavičky,je to dárek od babičky.

mám dva domky mám,copak do nich dám?

Pošlu do nich prstíčky,neposedné ručičky.

Pošlu do nich dlaně,zatleskáme na ně.

zatleskáme prudčeji,hned mi bude tepleji.

Procvičování zapínání knoflíků,zipů,pásků,zavazování tkaniček .Samostatné skládání oblečení.
Jak se obléknu?- pracovní list-oblékání podle počasí

Pracovní listy: Čísla

                       Den a noc

                       Malý horní oblouk

                      Oblečení

                     Početní představy

                      


Podtéma: JEŽKOVA POSTÝLKA   12.10.-16.10.2020

- poznávání lesních zvířat, volně žijícího ptactva, příprava zvířat na zimu, výlet do  

  lesa,soustředěně pozorovat,zkoumat,objevovat,všímat si souvislostí

  Matematické představy - pohádka „O třech medvědech“-porovnávání –menší děti- malý,velký,  školáci- pojmy malý, větší, největší

hra „Na datla“-vyťukávání slov,školáci -s říkadlem,pohybem

 

- rozpočítadlo-  U našeho lesíka  ,starý ježek naříká.

   Ztratil prý tam nové boty, když šel včera do roboty.

   Nenaříkej  ježku náš,  mezi námi  boty  máš.

Ať  je vzal ten nebo ten,  vypíchej  ho z kola ven.

 

Strom, stromek, stromeček

  • cíl: tvorba zdrobnělin
  • př.: malý strom je …. (stromeček), malý dům je ….(domeček), malý zajíc…. (zajíček), malá houba…… (houbička), malý les …. (lesík, lesíček),…

Písnička "Kamarádi zvířata" ZDE

Grafomotorický list ZDE


5.10.- 9.10. - Listí žloutne,poletuje

poznávání listnatých a jehličnatých stromů a jejich plodů, sběr plodů, tvoření z kaštanů, žaludů, bukvic, šípků, jeřabin (výstavky), používat drobné nářadí při pracovních činnostech

 ŠKOLIČKA -  třídění  listů podle tvaru,velikosti,barvy (procvičování zrakového vnímání)- rozlišit tvary a velikost předmětů,  základní barvy a barvy složené . 

Hry ve dvojicích

Na vítr

Jedno dítě je strom,má zavřené oči.Druhé dítě je vítr,který rozhýbává větve stromu.

 

Medvídek a strom

Dvě děti stojí k sobě zády.Jedno dítě je strom,druhé je medvěd.Medvídek si

drbe záda o strom.Děti se po chvilce vystřídají a zhodnotí,jestli jim to bylo příjemné.

 

Kde to je?

Děti chodí volně v prostoru třídy.Na signál se zastaví a zavřou oči.Učitelka vysloví předmět ze třídy a děti musí  ukázat se zavřenýma očima kde se ten předmět ve třídě nachází.

 

Na houbaře

Dupy,dupy,dup,

Našel jsem pět hub.

První byla muchomůrka,

Byla u ní zlatá šňůrka.

Druhá byla liška,

Je jich plná spížka,

Třetí byla smrž,

Vrž si jen vrž.

Čtvrtá byla křapáč,

Ty jsi pane střapáč.

Pátá byla hřib,

měl jsem hledat líp.

 

Při básničce houbař sbírá houby do košíku-dítě,kterého se dotkne  chodí v zástupu za houbařem.

Na povel: Teď si vás houby usmažím! Začnou děti utíkat a houbař je chytá.

 

Podzimní taneček

Zafoukal větřík po stráni,lístečky na louce prohání.

Barevné listy ve chvíli,

vesele ve větru tančily.

Ať je to jabloň,hrušeň či buk,

při tanci je to všem lístečkům fuk.

 

Houba-říkanka s pohybem

Houbičky,houbičky mají rovné nožičky.                     stoj spojný

V trávě,v mechu stojí,houbaře se bojí.                      skákání na místě

A tak v mechu potají pod klobouk se schovají.         dřep a ruce spojit nad hlavou jako klobouk

 

 

Hříbek

Hříbku,hříbku,ukaž se mi,

Neschovávej se mi v zemi.

Vystrč hlavu ze chvojí,

Správný hřib se nebojí.

 

Motivační říkanka – Co najdeme v lese

Ještě dnes,ještě dnes,

navštívím já hustý les.

Ještě dnes,ještě dnes.

navštívím já les.

 

Copak asi najdu,

když do houští zajdu?

ještě dnes,ještě dnes,

navštívím já les.

 

Po dokončení říkanky si dítě vybere,co může najít v lese a dá to do košíku.Řekne co si vybralo.

 

 PRACOVNÍ LISTY: ZDE 

                                ZDE

                               ZDE

                              ZDE

ZÁŘÍ 2020

1.Integrovaný blok:

 Nejsem na světě sám                            

  • Prohlubovat citový vztah mezi dítětem a učitelkou, pomoc učitelky s adaptací dítěte v novém prostředí nebo se aklimatizovat po příchodu z prázdnin.

Podtéma: PODZIMNÍ ZAHRADA – ZELENINA    29.9.-2.10.2020

-seznámení s podzimními pracemi na zahradě,se zahradním nářadím,s některými druhy zeleniny a jejich zpracováním,význam zeleniny ve stravě

 -vytleskávání názvů zeleniny -ml.děti-rytmizace, předškoláci-rozklad na slabiky

Nákupy -  učitelka má zboží  (obrázky zeleniny,ovoce).Děti,které nakupují,musí zaplatit    vyťukáním rytmu slova z obrázku.

 -ml. Děti-poznej zeleninu,předškoláci- pojmenuj zeleninu, třídit ovoce a zeleninu

-modelování zeleniny

 Malá pohádka O řepě                                                                                          

                                                    

            Dědek řepu nasadil,                           Chytli se a čekají,

             u pole se posadil.                                šepty ,šepty šeptají. –neslyšíš?

            Čekal ,čekal,mráz ho lekal,               

            sluníčka se bál,

             dešti jenom lál.

                                                                       Myšce byla dlouhá chvíle,

            Bez večeře,bez oběda,                        hopsala si rozpustile.

            čeká dědeček.                                     trhla kočkou,kočka pejskem,

            Najednou se hlína zvedá,                   pejsek vnučkou,vnučka bábou,

            roste kopeček.                                    bába dědkem-

                                                                       dědek prázdné ruce měl,

            „Bábo ,roste řepa!“                             nikoho se nedržel.

            „Prosím tě,co vidíš!“                           Udělali BÁC!

            „Bábo,což jsi slepá?“

            „Dědku,ty mě šidíš!“                           Kopeček se ještě chvěje,

                                                                         jak se pod ním krtek směje.

            Zavolali vnučku,

            vnučka pejska,

            pejsek kočku,

             kočka myš.

dokresli do kopečků brambory-Šel zahradník...jpg

písničky-Zelenina.jpg

FB_IMG_1581596668947.jpg

FB_IMG_1581596674011.jpg

15c390b943c85a36e53bb94ca4305ab9.jpg

f767d52018de3b9331d22ffe19c40560.jpg


 

21.9.-25.9.2020        Podtéma: Podzimní zahrada – ovoce

poznávání ovocných stromů a jejich plodů, zpracování ovoce, péče o ovocné stromy, společné výrobky z ovoce,význam ovoce pro zdraví

Básnička

Zima už je o krok blíž,dobrot máme plnou spíž.

S maminkou jsme zavařili třešně,hrušky,jablíčka,

marmeládu jahodovou přinesla nám babička.

Brambory jsme vykopali,do spíže je také dali.

Než se jaro vrátí zpátky,sníme dary ze zahrádky.

Písnička

Měla babka

Did.hra

Hledej stejné ovoce – každé dítě si vybere obrázek ,na obrázcích jsou modré švestky,červená a žlutá jablka,žluté nebo zelené hrušky – děti hledají kamarády se stejnými obrázky,vytvoří skupinu a určují ve které skupině je více nebo méně dětí

Pohybové činnosti

"Švestky" (F. Hrubín):

    • děda dřímá na židli (předklony, houpání se jako v houpacím křesle);
    • babka míchá povidly (míchání vařečkou jako v hrnci);
    • jejich vnouček malý klouček, nese švestky přes palouček (ťukání ozvučnými dřívky);
    • babi míchej, dědo vstaň (vztyk ze sedu), švestek je tam plná stráň (ťukání ozvučnými dřívky nad hlavou).

"Knedlíky":

    • máme hrnec veliký, vaříme v něm knedlíky (uprostřed kruhu sedí děti v podřepu - jsou knedlíky a nadzvedávají zadeček - vaří se, ostatní se drží za ruce - chůze v rytmu říkanky);
    • až se hrnec roztočí (lehký běh po kruhu);
    • knedlík z něho vyskočí (dřep, ruce jsou spojeny s kamarádem a knedlíky vyskakují z hrnce, přes spojené ruce).

 

Stoupáme na špičky, stoupáme na špičky,                 (stoj, zkusíme stoj na špičkách)
trháme jablíčka, trháme hruštičky,                           (ruce do vzpažení a ukazujeme, jak trháme ovoce)
dáváme je do košíčku                                           (předklon, jako když dáváme hrušky do košíčku)
pro maminku, pro babičku.                                     (předpažit, dlaně vzhůru, jako když ovoce podávám

 

Grafomotorika – velké papíry

Kroužím, kroužím kolečko,

až vykroužím jablíčko.

 

Předškolní děti(školička):Mísa jablek a švestek

procvičování pojmu VÍCE-MÉNĚ-STEJNĚ – porovnávání počtu ,grafické znázornění - posoudit početnost dvou souborů a určit počet do 6

 

Co máme v košíčku-1.,2.,3.poznávání ovoce,vytleskávání a rozklad slov na slabiky

Pracovní listy: ZDE


Podtéma: PODZIM KLEPE NA DVEŘE

14.-18.9.2020

-Charakteristika podzimní přírody,výroba a pouštění draka,hraní a tvoření z listů,všímání si změn v přírodě,charakteristika podzimu,podzimního počasí,mít povědomí o změnách v přírodě,oblečení na podzim

Školička : procvičování barev, rozlišování pojmů vpravo,vlevo

 -2.Kde je drak?-rozlišování pojmů vlevo od,vpravo od 3.Polož draka vlevo, vpravo..(vzhledem k vlastní osobě)                                             

-JV chvilka-dechové cvič.- hra Na vítr- foukání do větrníků                              

            sluch.cvič.- poslouchat okolní zvuky,směr odkud zvuk přichází

            gymn.mluvidel-špulení rtů,pískáme (foukáme)

            artikul.cvič.-F-„Větrná řeč“- fí,fá,fé,fó,fú   ,vítr fouká  FÍÚ,FÍÚ

                             zafoukej jako lehounký vánek,obrovská fujavice,tajfun

Grafomotorika: děti věk 3-5 let- vítr fouká,  ke stažení ZDE

Předškoláci- drak- -uvolnění ruky, správný úchop, pracovní list ke stažení

Pracovní list "DRAK" - ZDE

PÍSNIČKA: Vyletěl si pyšný drak ZDE


7.9.-11.9.2020 

PODTÉMA: Kamaráde, pojď si hrát, buď můj dobrý kamarád

- seznámení s novými kamarády, prohlubování kamarádských vztahů, společenské hry (navázání kontaktu), prohlubovat sebeobsluhu (hygiena, stolování, oblékání, úklid hraček), respektovat předem vyjasněná a pochopená pravidla, přijímat vyjasněné zdůvodněné  povinnosti, začlenit se do třídy a zařadit se mezi své vrstevníky, respektovat jejich   rozdílné vlastnosti, schopnosti a dovednosti

Svolávací básnička

Hola, děti,hola,

šneček na  nás volá.

pojďte honem sem,

do kruhu se sesednem.

 

Kdo tu s námi dneska je? - rozpočítadlo

Kdo tu s námi dneska je?

Jakpak se on jmenuje?

kdo tu je,kdo tu je,

řekne,jak se jmenuje.

 

Kamarád

Kamarád,kamarád,              2xnaznačit ve vzduchu úsměv

to je ten,                              ukázat prstem na ostatní děti

kdo mě má rád.                   ruce si dát na srdce

Pomůže mi,poradí,

po vláskách mě pohladí.    pohladit své dva sousedy po vláskách

 

Kamarád,kamarád,

to je ten,koho mám rád.

Pomůžu mu,poradím,

po vláskách ho pohladím.

 

Všichni jsme tu kamarádi      chytit své dva sousedy za ramena

protože se máme rádi.(nahlas)

 

 

Básnička s pohybem

V jedné škole opičí,všichni se jen opičí.

dívej se co dělají,třeba takhle poskakují,

za uchem se drbají,očičkami mrkají,

na koberec lehají,do nohou se plácají,

do podlahy dupají,do kolečka běhají,

na koberec sedají,za uši se tahají,

kamaráda pohladí,na sebe se usmějí.


 Podtéma:  Školka nás volá (1.- 6.9.2020)

  • seznámení s režimem ve školce, poznávání budovy a prostředí mateřské školy,poznat svou značku a své místo, pomoc dětem s adaptací ve školce navazovat kontakty s dospělým,kterému je svěřeno do péče,překonat stud, komunikovat s ním vhodným způsobem,respektovat ho

 Třídní pozdrav

Dobré ráno, dobrý den.

U šnečků si popřejem.

Pozdravíme kamarády,

máme se tu všichni rádi.

Nebudem se bouchat ani prát,

každý šneček je náš kamarád.

 

Básnička s pohybem

V jedné škole opičí,všichni se jen opičí.

dívej se co dělají,třeba takhle poskakují,

za uchem se drbají,očičkami mrkají,

na koberec lehají,do nohou se plácají,

do podlahy dupají,do kolečka běhají,

na koberec sedají,za uši se tahají,

kamaráda pohladí,na sebe se usmějí.

 

Kam co patří

Hračky se nám pomíchaly,

velký zmatek udělaly.

Pojď mi …… (jméno dítěte)poradit,

kampak hračky uklidit.

 

Ve školce ať máme čisto,každá hračka má své místo.

my to všechno dobře víme,po hraní si uklidíme.

  

POHYBOVÉ AKTIVITY:

-  poskoky snožmo, jednonož, střídavě…, PH:“Na kočku a myš“

-  různé druhy lezení – v podp.dřepmo, pozpátku…, HPH:“Káčátka, Ježek“

-  procvičit manipulaci s různě velkými míčky při cvičení – PH:“Na Bumbrlíka“(jména dětí)

-  správně se orientovat při cvičení, PH:“Oheň, voda,blesk“

-  procvičit různé druhy lezení, skoků, poskoků, HPH: „Na ježka“, „Na vrabečky“

 

 HRY, INDIVIDUÁLNÍ ČINNOSTI:

učit se ukládat hračky na své místo

-  domlouvat se s kamarády na společné hře, jejím výběru, výběru hraček

-  naučit se pravidla – kreslení těchto pravidel

-  písničkové hádanky u klavíru, opakování písní dle volby dětí

-  DH:“Na listonoše“ – poznej svou značku (příp. značku kamaráda)

-  kreslíme obrázek pro kamaráda - dárek

-  procvičování rytmizace různých říkadel a říkadlových melodií

-  rozvoj paměti a postřehu – co se změnilo ve třídě, na kamarádovi, kdo je pod plachtou,najdi místo pro hračku

-  hry na rozvoj logického myšlení – logico, dřevěné hry na logiku

-  námětové hry v herně – na knihovnu, na dopravu ,na rodinu,na školku

-  konstruktivní a námětové hry dle volby dětí

-  pohybové hry s padákem a míčem – balanční činnosti

-  kreslení oblíbené hračky z domu nebo ze školky, třídních pravidel, moje značka v šatně (vybarvování)

 

POBYT VENKU:

stanovení pravidel při pobytu na zahradě, seznámení s bezpečností při zdolávání průlezky, jízdě

    na koloběžkách 

-  tvoření v písku, míčové hry na travnaté ploše – vymezení pravidel při pobytu venku

-  pohybové a hudebně pohybové hry na trávě, volné hry dle volby dětí

-  kreslení křídami na chodník, klacíkem do písku

-  skákání panáka, přes gumu, zdolávání určené trasy

 

 ROZVÍJENÍ JEMNÉ MOTORIKY:

-  práce s polytechnickými stavebnicemi

-  tvoření v kinetickém písku, modelíny

-  procvičení jemné motoriky – korálky, hříbky, drobné hračky

-  konstruování na volné téma