Úvodní stránka » 2.Třída - RYBIČKY


Školní rok: 2018/2019

Ve třídě RYBIČEK je zapsáno 25 dětí 3 - 6 letých.

 

Na děti se zde těší paní učitelka:

                            

                       Dana Doležalová     Veronika Králová 


Třídní pozdrav

My jsme chytré rybičky,

chytneme si ploutvičky.

Popřejem  si dobrý den,

začneme den  s úsměvem.(pohladíme kamaráda vedle sebe)

 


 CO SE UČÍME:

ZÁŘÍ 2018

2.Integrovaný blok: 

Barevný podzim

integrovaný blok je zaměřen na podzimní přírodu, dítě se seznamuje s živou a neživou přírodou a se změnami v přírodě na podzim,příprava zvířat na zimu,s podzimními prácemi na zahradě. Poznávání ovoce a zeleniny. Přiblížit dětem charakteristické znaky podzimu, seznámit se změnami a proměnlivostí podzimního počasí. 

Časový rozsah: 5týdnů


Podtéma: Podzimní zahrada  (24.9-28.9.2018)

Básně:

Švestka

Já jsem švestka tmavě-modrá,

do knedlík bývám dobrá.

Těsto pěkně uválíte,

Švestku do něj zabalíte.

Připravte si rendlíky

Na švestkové knedlíky.

 

Foukej, foukej větříčku,

Shoď mi jednu hruštičku,

Shoď mi jednu nebo dvě

Budou sladké obě dvě.

 

Básnička

Na zem jablka padají,

ptáci křídla zdvihají.

Léto balí fidlátka,

podzim klepe na vrátka.

 

Písně:

Koulelo se koulelo červené jablíčko

Pod našim okýnkem

Dětem ukážeme jablíčka v košíku i jablka z míčů, pojmenujeme barvu - červená. Zařadíme didaktickou hru:

„Hledám, hledám, co mám znát, pojďte děti pomáhat.
Do všech koutů zajdi, co je červené mi najdi."

Děti vyhledávají v prostoru předměty červené barvy. Je vhodné časově vymezit dobu hledání např. písní z CD Koulelo se, koulelo. Nalezené předměty vložíme do prostoru vymezeného na zemi červenou obručí. Společně vyhodnotíme, pochválíme i děti, které donesly špatný předmět nebo nic! Pozitivní motivace!Procvičení dalších barev.

 

 "Švestky" (F. Hrubín):

    • děda dřímá na židli (předklony, houpání se jako v houpacím křesle);
    • babka míchá povidly (míchání vařečkou jako v hrnci);
    • jejich vnouček malý klouček, nese švestky přes palouček (ťukání ozvučnými dřívky);
    • babi míchej, dědo vstaň (vztyk ze sedu), švestek je tam plná stráň (ťukání ozvučnými dřívky nad hlavou).

Děda dřímá na židli, babka míchá povidly.
Jejich vnouček, malý klouček, nese švestky přes palouček.
Babi, míchej, dědo vstaň, švestek je tam plná stráň.

 

 "Švestkové knedlíky":

    • pohybové vyjádření (tleskání do stehen v rytmu říkadla, jedení knedlíků, plivání pecek).

Enyky, Benyky, švestkové knedlíky.
A já je sním všecky, budu plivat pecky!

 

"Knedlíky":

    • máme hrnec veliký, vaříme v něm knedlíky (uprostřed kruhu sedí děti v podřepu - jsou knedlíky a nadzvedávají zadeček - vaří se, ostatní se drží za ruce - chůze v rytmu říkanky);
    • až se hrnec roztočí (lehký běh po kruhu);
    • knedlík z něho vyskočí (dřep, ruce jsou spojeny s kamarádem a knedlíky vyskakují z hrnce, přes spojené ruce).

Máme hrnec veliký, vaříme v něm knedlíky.
Až se hrnec roztočí, knedlík z hrnce vyskočí.

 

HRUŠKA

Hruška na zem padala,

tlesk, plesk, bum.

Ježečkovi na záda,

tlesk, plesk, bum.

 

Ježeček se zlobil hned,

tlesk, plesk, bum.

Celou hrušku za to sněd,

tlesk, plesk, bum.



Podtéma: Podzim klepe na dveře ( 17.9.-21.9.2018)

-charakteristika podzimní přírody, výroba a pouštění draka,hraní a tvoření z listů, všímání si změn v přírodě, charakteristika podzimu,podzimního počasí,mít povědomí o změnách v přírodě, oblečení na podzim

Písnička:

Není drak jako drak

Tenhle dráček papíráček,

létá nebem do zatáček.

Létá s větrem o závod

a dětem to přijde vhod.


Básnička

Draku, Ty jsi vážně drak?

Hudry, hudry je to tak.

A máš zuby dračí?

Mám dva a to my stačí.

A co těmi zuby jíš?

Princezen mám plnou skrýš!

Ach Ty lháři, každý to ví, že jsi jenom papírový.


Pohybová hra : Na vítr a draky

Děti představují draky, mají za pasem zastrčenou stuhu – Dračí ocas. P.uč. představuje vítr a děti honí a snaží se jim stuhu odebrat.Děti se musí bránit bez pomoci rukou, otáčí se ,,větru“ zády. Dráček bez ocásku si jde odpočinout (do jeskyně)mimo hrací plochu.

Básnička k pohybové hře :

Každý podzim je to jistý, bere vítr stromům listy.

Drak to listí nahání, nikdo mu v tom nebrání.

Doplňkové činnosti:

Dráček papíreček - překládání papíru formátu A4 podle pokynů učitelky nejprve na polovinu po délce, rozložit a pak přeložit všechny rohy ke středové linii, dokreslování obličeje, zachycení mimiky obličeje, slovní popis „Jaký je tvůj dráček? Proč?"

- vymýšlíme dráčkům jména

- procvičujeme barevné ocásky draků

- sestavujeme roztříhané obrázky – listí, draci

- vytváření ocasu - mašličky děti slepují ze dvou  barevných proužků papíru překřížením, nalepují na papírovou stužku

- délku dračích ocasů porovnáváme, používáme pojmy krátký x dlouhý, stupňování starší děti.



Podtéma: Kamaráde, pojď si hrát, buď můj dobrý kamarád (10.-15.9.2018)

-        seznámení s novými kamarády, prohlubování kamarádských vztahů, společenské hry (navázání kontaktu), prohlubovat sebeobsluhu (hygiena, stolování, oblékání, úklid hraček),   respektovat předem vyjasněná a pochopená pravidla, přijímat vyjasněné zdůvodněné  povinnosti, začlenit se do třídy a zařadit se mezi své vrstevníky, respektovat jejich   rozdílné vlastnosti, schopnosti a dovednosti

 

Báseň:

Září

Školní skřítek Pantoflíček

Schovaný má v kapse klíček.

V září odemyká školky

Pro malé kluky a holky.

Vítání sluníčka – s pohybem

Vyšlo slunce, zasvítil, na nebi se otočilo. Každá kytka maličká, radost má ze sluníčka.

Ke slunci se naklání. Listy z hlíny vyhání.

 

Pohybové hry pro podporu kamarádství a zapamatování jmen:

Uvíjíme věneček:

Uvíjíme věneček, ze všech našich dětiček, zapleteme do věnečku slunce, kluka i holčičku.

Jaké jméno máš?....Tak pojď mezi nás..

 

Vláček:

Jede vláček kolejáček, veze děti do školky. Dovezl jsem plno kluků, nezapomněl na holky..

První (druhá…podle počtu dětí) bude…(jméno)…tak nám pěkně zahoukááá.. -opakovat dokud všechny děti nesedí ve vláčku do školky.

Tak už vláček kolejáček přijel celý do školky koho přivez ten si sedne a zavře si pusinky..

(hledáme kdo z kamarádů chybí) -nejlépe v ranní kruhu



Školka nás volá  ( od 3.9. – do 7.9.2018)

-          seznámení s režimem ve školce, poznávání budovy a prostředí mateřské školy, poznat svou značku a své místo, pomoc dětem s adaptací, ve školce navazovat kontakty s dospělým ,kterému je svěřeno do péče, překonat stud, komunikovat s ním vhodným způsobem, respektovat ho

Básnička : Úklid

Ve školce ať máme čisto,

Každá hračka má své místo.

My to všechno dobře víme,

Po hraní si uklidíme. 

Písnička : Naše školka  melodie (Pec nám spadla)

 NAŠE ŠKOLKA TO JE ŠKOLKA, RÁDI DO NÍ CHODÍME,

PĚKNĚ SI TAM POHRAJEME NOVÉMU SE UČÍME.

SLUNÍČKO NÁM PĚKNĚ SVÍTÍ DO TÉ NAŠÍ ŠKOLIČKY.

USMÍVÁ SE, POKUKUJE NA TY HODNÉ DĚTIČKY.

Naše školka, pěkná školka, rádi do ní chodíme, pěkně si tam pohrajeme, nové hry se učíme.

2. sluníčko se na nás dívá - a pak stejné. Jen když dozpíváme, tak se dětí ptáme NA KOHO? a oni zakřičí NA NÁS!

- PH: Na značky, Na hodné děti, Všichni domů, Kuřátka, Kocour a myš, Na čaroděje

- Vyprávění zážitků z prázdnin, vyprávění podle obrazového materiálu k tématu mateřská škola

- Sluchové hry – Bim bam, pexeso pro uši, Kdo ti stojí za zády?

- Hry na upevnění znalosti jmen kamarádů

Pohádka   –Boudo budko - dramatizace s maňásky, poslech veršované pohádky, pokus o vlastní dramatizaci

- Kreslení, malování na téma můje školka, sluníčko.

- Prohlížení dětské encyklopedie Příroda kolem nás, Malá dětská encyklopedie, První encyklopedie

 - Pobyt na školní zahradě – bezpečnost, pravidla chování, úklid hraček

Didaktické hry :  Kdo chybí?, Co se ztratilo? , Najdi svoji značku



Kontakt


Omluvy dětí, komunikace s pedagogy:email: pedagog.vdf.krizikova @ seznam.cz
email vedení MŠ:16msvdf@seznam.cz
412 371 040
OMLUVY DĚTÍ: mobil MŠ
778 411 346
mobil ředitelka
736763846
FAX DS: xj8k3gc

Oblíbené odkazy

TOPlist