Úvodní stránka » 2.Třída - RYBIČKY

Školní rok: 2020/2021

Ve třídě RYBIČEK je zapsáno 24 dětí 3 - 6 letých.

Na děti se zde těší :

Veronika Králová - učitelka

Kristina Korbová - učitelka

Tom Plešinger - asistent pedagoga

Bc.Štefanie Plešingerová,DiS. - ředitelka

(zajišťuje nespací aktivity, v určité dny odpolední vých.vzd.) 

       

SEZNAM TÉMAT PRO ŠKOLNÍ ROK 2020/2021 ZDE                 


Obrázek2.jpgObrázek1.jpg

Milí rodiče, milé děti.

Prosíme rodiče, aby doma našli například krabici od bot a prosíme děti, aby si krabici libovolně ozdobily, polepily či pomalovaly. Do této krabice si prosíme ukládejte všechny vaše „úkoly“ a výtvory z distanční výuky v době uzavření MŠ. Až se spolu opět sejdeme, přineste si svou krabici do školky a společně si prohlédneme vše co jste doma vytvořili a vypracovali a budeme si o tom povídat.

Těšíme se na to. Vaše paní učitelky a Tom


CO SE UČÍME

  • rodiče mají možnost si pracovní listy vyzvednout u p. učitelek - možnost komunikace emailem pedagog.vdf.krizikova@seznam.cz, do předmětu napište název třídy
  • Vzhledem k aktuální situaci nabízíme možnost bezplatného přístupu k interaktivní pracovní učebnici Zápis je tu až do 30. 4. 2021 – spustíte ji snadno zde. Publikace obsahuje základ, který by měl znát každý předškolák, a je pomocníkem v přípravě na blížící se zápis do 1. ročníku ZŠ.

    S předškoláky se dá jednoduše sdílet odkaz na konkrétní stránky nebo cvičení pomocí funkce sdílení odkazů – videonávod zde.

    Nakladatelství
    NOVÁ ŠKOLA, s.r.o.


Motivační videa, které natáčí paní učitelky jsou zasílány rodičům na email.

DUBEN 2021

Kamarádi zvířátka klepají nám na vrátka (1 2 . 4 . - 16 . 4 . 2021) ZDE

Jak se budí semínko (6.-9.4.2021) ZDE

BŘEZEN 2021

DISTANČNÍ VÝUKA

Kdo nemá možnost si vytisknout

- KONTAKTUJTE P.UČ. NA  EMAILU pedagog.vdf.krizikova@seznam.cz

PLETU,PLETU POMLÁZKU (2TÝDNY) 22.3. - 1.4.2021 ZDE   

Hra bingo vajíčka ZDE

KDYŽ SLUNÍČKO SVÍTÍ (15.-19.3.2021) ZDE

TĚŠÍME SE NA JARO (8.-12.3.2021) ZDE 

CO UŽ UMÍM 1.-5.3.2021 ZDE

Zápis do školy se blíží a mimo jiné,

je důležité nacvičovat i správný úchop tužky:

správný úchop

Informace o tom, proč je důležité děti učit držet správně tužku se dočtete ZDE

Videa o nácviku správného úchopu tužky můžete shlédnout ZDE I ZDE .

NEZAPOMÍNEJME ANI NA TKANIČKY

bota

Učíme se vázat tkaničky: pomocná videa ZDE  nebo ZDE nebo ZDE .

aktivity

PÍSNIČKY:

Na jaře noty.jpg

Melodii nahrála V.Králová ZDE

Kapky noty.jpg

Melodii nahrála V.Králová ZDE

Knihy noty.jpg

Melodii nahrála V.Králová ZDE

Melodii nahrála V.Králová ZDE


ÚNOR 2021

TAJEMSTVÍ KNÍŽEK (22.-26.2.2021) ZDE

HRAJEME SI NA POHÁDKU (15.-19.2.2021) ZDE

HÁDEJ, KDO JSEM (8.-12.2.2021) ZDE

SLUNÍČKOVÁ ŠKOLA (1.-5.2021) ZDE

LEDEN 2021

JAK ZVÍŘÁTKA V ZIMĚ ŽIJÍ 25.-29.1.2021 ZDE

ZIMNÍ HRÁTKY  - 18. 1. 2021 – 22. 1. 2021 ZDE

ZEM POD SNĚHEM (11.-15.1.2021) ZDE

PŘÍBĚH HRAČEK (4. 1. 2021 – 8. 1. 2021) ZDE

PROSINEC 2020

Školkový ples u rybiček (čertí bál): video 1.část ZDE

                                                             video 2. část ZDE

                                                             video 3.část ZDE

KDYŽ ZAVONÍ CUKROVÍ (7. - 22.12.2020) ZDE

LISTOPAD 2020

Témata:

Když chodí čert s Mikulášem (23.11. - 4.12.2020) ZDE

Tatínek a maminka, to je moje rodinka (16.-20.11.2020) ZDE

Čím budu až vyrostu (9.11.-13.11.2020) ZDE

Sluníčko sleduje, jak tělo funguje (2.-6.11.2020) ZDE


ŘÍJEN 2020

PROJEKT dopravní výchovy:

Mámo táto,. přesvědč mně, že jezdíme bezpečně ZDE

Já jsem malý pořádníček 19-23.10 2020

-seznámení s částmi oblečení, péče o své oblečení (skládání, zavazování kliček, zapínání knoflíků, ukládání oblečení do skříněk), péče o hračky a pomůcky, ukládání na určené místo, seznámení s částmi dne, co děláme celý den

 

Já jsem malý pořádníček,
když je po hře, vždycky sám,
auto, koníčka i míček
na místo zas pěkně dám.
Čím dřív uklizeno všude,
čím dřív hračky v pořádku,

tím víc mámě času zbude,
na veselou pohádku.

 

Písen: Nepořádný krtek

Bylo ráno a byl čtvrtek
Jaký krásný den!
Před chalupou lezl krtek
právě z díry ven.

“Kdo tě pustil do zahrady?”
zlostně jsem se ptal.
Obrátil se ke mně zády
a ryl klidně dál.

Když jsem se pak vracel zpátky,
krtek už byl pryč.
Lajdák jeden! U hromádky
nechal ležet rýč.

Tkaničky

Uděláme uzlíček bude z toho králíček.

Jedno ouško, druhé ouško zamotám je do sebe.

Utáhneme trošičku a hned máme mašličku.

 


Ježkova postýlka 12.10.-16.10.2020

-poznávání lesních zvířat, volně žijícího ptactva, příprava zvířat  na zimu, výlet do lesa, soustředěně   pozorovat, zkoumat, objevovat, všímat si souvislostí v přírodě

 

Uspávání zvířátek

Medvěd klepe peřinu, už se těší na zimu.

Nemusí se vůbec bát.

Až do jara bude spát.

 

Ježek

Kam se ježek v zimě schoval?
Neklouzal se, nesáňkoval.
Zahrabal se do listí,
od té chvíle spí a spí.


Podtéma: Listí žloutne, poletuje (5.-9. 10.)

Cvičení s kaštánkem – protažení celého těla

zkoumání podzimních plodů a listí – pomocí lup, pinzet, dvouramenných vah a metrů ve výzkumném koutku

kouzelný pytlík skřítka podzimníčka – poznávání obsahu pytle po hmatu

třídění plodů a listí dle barev, tvarů a velikostí – poznávání barev, porovnávání, třídění na kategorie

výroba šperků z přírodnin – procvičení jemné motoriky

zvířátka z plodů podzimu – tvorba z přírodnin, vyjádření dětské fantazie

Podzimní hádanky-

  • Kdo bez štětce, bez barev obarví nám pestře les? (podzim)
  • Na podzim se hejna sletí, v cizí kraje od nás letí. Až nastane jarní čas, navrátí se zpátky zas. (stěhovaví ptáci)
  • Truhláři mě nejlíp znají, pěkné dřevo ze mne mají. (strom)
  • Kolik je na stromě listů? (tolik co stopek)
  • Dokud sedí - je zelený, když letí - žloutne, a když leží – zčerná. (list)
  • Češe se, vlasy nemá, klátí se, třtina není, třese se, zimnici nemá. (ovoce)
  • Co se nečeše hřebenem, ale rukou? (ovoce)
  • Co se ze švestkových knedlíků nejí? (pecky)
  • Mám pěknou hlavičku a jednu nožičku, hovím si v mechu v lesíčku (hřib)
  • Otec má tisíc synů, každému čepici sjedná, a sobě nemůže. (dub a žaludy)
  • Nemá ruce, a přece silně bije. (hrom)
  • Co pavouk nechytí do sítě? (vítr)

Hra na veverky

Učitelka s dětmi rozmístí na koberec do prostoru třídy různé plody – žaludy, kaštany, oříšky, bukvice apod. Každé dítě-veverka má kelímek nebo mističku a na pokyn učitelky se „veverky“ rozeběhnou po třídě a do kelímků sbírají pouze oříšky. Hra končí, když jsou všechny oříšky ze země vysbírané. Učitelka předem upozorní děti, že nezáleží na tom, kdo bude mít oříšků nejvíce, ale aby si děti-veverky nepopletly plody a nasbíraly pouze oříšky. Hra se opakuje dle zájmu dětí, učitelka ji doprovází následující písničkou, kterou se děti postupně naučí:

Veverka, čiperka sbírá sladká jadérka.

Nosí si je do pelíšku, semínka i velkou šišku.

Veverka, čiperka, sbírá sladká jadérka.

 

Na závěr hry mohou děti roztřídit na hromádky nebo k obrázkům konkrétních stromů ostatní plody z koberce. Plody a stromy, na kterých rostou, pojmenují.

Denní pobyt na školní zahradě: Hrabání listí, jízda s kolečkem, úklid na naší zahrádce, hledání plodin podzimu podle seznamu na školní zahrádce, správné použití zahradního náčiní

práce s knihou - s encyklopedií, prohlížení knih a časopisů – vyhledávání informací o stromech, listech, podzimu

Trhy – rozvoj finanční gramotnosti a předmatematických představ, nákup dárečků za vydělané sluníčkové penízky

Strom ručičkovník – skupinová práce – vytvoření stromu z otisků rukou na velký formát – práce s prstovými barvami

Podzimní mandaly – společná práce na školní zahradě či ve třídě, tvorba pravidelných obrazců dle fantazie, použití nasbíraných přírodnin

Volné hry dětí s kamarády ve třídě i na školní zahradě – spolupráce při stavbách z písku, společné plnění úkolů ze vzdělávací nabídky, hry v koutcích ve třídě i na zahradě

Podzimní Písničky – seznámení, nácvik a opakování písniček

ZÁŘÍ 2020

Podzim klepe na dveře 28.9-2.10. 2020

-charakteristika podzimní přírody, výroba a pouštění draka, hraní  a tvoření z listů, všímání si změn v přírodě, charakteristika podzimu, podzimního počasí, mít povědomí o změnách v přírodě, oblečení na podzim

 

-Motivace skřítkem podzimáčkem, který se stará o přírodu na podzim.

 

Drak

 

Draku,ty jsi vážně drak

Hudry.,hudry je to tak

A máš zuby dračí

Mám dva to mi stačí

A co těmi zuby jíš

Princezen mám plnou spíž

Ach ty lháři – každý to ví

Ty jsi jenom papírový

 

POHÁDKA O MOUDRÝCH DUBECH A NAFOUKANÉM VĚTRU-motivační zaměřená na etické chování, paměť.

 

Pyšný drak-píseň

Vyletěl si pyšný drak,

vyletěl až do oblak,

z vysoka se dívá na zem,

strašil by a neví jak.

 

Rozhlíží se do všech stran,

Náhle spatřil hejno vran

ale vrány se mu smály,

že je ještě malý pán

 

Do šíře i do dáli,

Nikde se ho nebáli

a ty zuby papírový,

všichni se jim vysmáli.


Podtéma: Podzimní zahrada (21.-25. 9.)

 Pohybové hry

Šel zahradník – hledání barviček po třídě za doprovodu piana, zpěv známé písničky

cvičení s padákem – na barvy, obíhaná, podbíhaná

Cvičení s bramborem, s kloboukem – protažení celého těla

opičí dráha pro zdravé sportovce/zahradníky – překážková dráha z různých prvků

 

Ostatní činnosti

zkoumání ovoce a zeleniny – ochutnávání, čichání, hmatání skutečné zeleniny

kouzelný pytel na zeleninu – poznávání obsahu pytle po hmatu

třídění zeleniny dle barev – práce se skutečnou zeleninou

Sázení semínek – dle počtu teček najít vhodné malé předměty, které se vejdou do záhonku

Měření délky zeleniny pomocí provázků – hledání stejně dlouhých předmětů

zdravý a nemocný zoubek – třídění zdravých a nezdravých potravin a nápojů

navlékání korálků dle vzoru

zeleninové bingo – dodržování pravidel hry

zeleninové pexeso – dodržování pravidel hry

vaření z pravé zeleniny – práce s přírodninami, příprava pokrmu pro panenky či zvířátka

tiskání zeleninových razítek – obtiskování skutečné zeleniny do obrysu sklenice (čalamáda)

zvířátka ze zeleniny – tvorba z přírodnin

lečo.gif

pyšný drak.jpg

hádanky zelenina.jpg


Podzimní zahrada 14.9-18.9 2020

-poznávání ovocných stromů a jejich plodů, zpracování ovoce, péče o ovocné stromy, společné výrobky z ovoce,význam ovoce pro zdraví

-seznámení s podzimními pracemi na zahradě, se zahradním nářadím, s některými druhy zeleniny a jejich zpracováním, význam zeleniny ve stravě

 

 

 

Švestka

Já jsem švestka tmavě-modrá,

do knedlík bývám dobrá.

Těsto pěkně uválíte,

Švestku do něj zabalíte.

Připravte si rendlíky

Na švestkové knedlíky.

 

Větřík

Foukej, foukej větříčku,

Shoď mi jednu hruštičku,

Shoď mi jednu nebo dvě

Budou sladké obě dvě.

 

Písně:

Koulelo se koulelo červené jablíčko

Pod našim okýnkem

Dětem ukážeme jablíčka v košíku i jablka z míčů, pojmenujeme barvu – červená.

 

 


Podtéma: Kamaráde pojď si hrát, buď můj dobrý kamarád

(7.-11.9.2020)

Školička: nácvik kresby postavy, popis postavy, procvičení pravolevé orientace

Pracovní list týdne: zaměřen na pravolevou orientaci.

Předškolní děti plní dle pokynů, mladší děti- učíme se prostorové orientaci - nahoře/dole, vedle, nad, pod 

hračky PL

dánská hra

Kdo tu s námi dneska je? - rozpočítadlo

Kdo tu s námi dneska je?

Jakpak se on jmenuje?

kdo tu je,kdo tu je,

řekne,jak se jmenuje.

Na uvítanou

Děti sedí ráno v kroužku a přivítají svého kamaráda vedle sebe(po pravé straně)-dítě pohladí kamaráda vedle sebe po hlavě a řekne:Vítám tě Eliško,… a Eliška stejným způsobem pozdraví dalšího kamaráda,postupujeme po celém kruhu.Děti si opakují jména kamarádů.

 

Na jména

Kutálej se míčku,kutálej,

Kamaráda pro mě vyhledej!

 Mytí rukou

To jsou ruce, to jsou dlaně,

Mýdlo s vodou patří na ně.

A po mýdle dobré jídlo ,

A po jídle zase mýdlo.

 

Když já se vytáhnu ...

Když já se vytáhnu, (stoupneme si na špičky)
až ke sluníčku dosáhnu. (natáhneme ruce ke sluníčku)
Když já se skrčím, (sedneme si do dřepu)
do výšky skočím. (vyskočíme)
Když já si lehnu, (lehneme si)
ani se nehnu. (ležíme bez pohybu)

 

Leze, leze brouk

Leze, leze brouk, (lezeme po kolenou)
vítr do něj fouk. (foukneme a svalíme se na za zadeček)
Otáčí se dokola, (otáčíme se na zadečku dokola)
zavolejte doktora,
převalil se brouk. (potom se převalíme na záda a klepeme nožičkama a ručičkama)

 

Mám šáteček, mám

 Mám šáteček, mám. Komu já jej dám? Nikomu jinému, jen svému milému. Tomu já ho dám.

 Děti sedí v kroužku na koberci. Vybrané dítě má v ruce šáteček a po dobu společného zpěvu chodí okolo kolečka a rozmýšlí se, komu šáteček dá. Po ukončení zpěvu podá šátek vybranému kamarádovi, který zaujme jeho roli. Všechny děti se prostřídají.

volám tě sluníčko